Opowieść (po)wigilijna, czyli jak sprzedaż sprężarek pomaga w życiu rodzinnym.
Czy proces sprzedawania sprężarek może pomóc w przekonaniu wnuka do zjedzenia grzanki? TAK!
Oprócz wszelkich wymogów marketingowych, aby kupujący spotkał się ze sprzedawcą, to sprzedaż sprężarki wymaga odpowiedniego podejścia, jasnej komunikacji, czytelności działań i pokazania korzyści z zakupu.
Marketing miałem już załatwiony, kupujący spotkał się ze sprzedającym, bo odwiedziny świąteczne i rodzinne spotkanie ułatwiły mi dalsze działania. A działania te zmierzały do przekonania wnuka do zjedzenia grzanki na śniadanie.
Dłużej sprzedaję sprężarki i inne produkty inwestycyjne niż jestem dziadkiem, więc musiałem zastosować swoją wiedzę zawodową dla „prywaty”.
Określić problem – wyzwanie
Był poranek, po świętach. Wstałem rano, wyprowadziłem psa na spacer i zacząłem robić sobie grzanki. Patrzę, a najmłodszy wnuczek stanął nieśmiało obok mnie i obserwuje co robię.
Grzanki się upiekły.
Wszyscy jeszcze śpią, więc proponuję wnukowi moją grzankę, ale on odmawia – to taki „Tadek niejadek”.
Nie chcę, żeby był głodny więc podczas jedzenia grzanek myślę co zrobić.
Koncepcja sprzedaży
Mam PLAN ! Ostatnią grzankę jem z głośnym zachwytem, uświadamiam potrzebę i następują dalsze kroki sprzedaży.
Edukacja kupującego
Muszę pokazać mu, że grzanka to złożony proces doboru i podejmowania decyzji, a dziadek się na budowie grzanki zna bardzo dobrze i ten proces rozumie.
1. Określenie potrzeby – Czy chcesz się trochę najeść, żeby mieć siłę do wspólnej zabawy? A potem pytam się, czy chce swoje grzanki? Jest na TAK!
2. Cierpliwość i zrozumienie – kilka prób doboru odpowiedniej grzanki nim zapadnie decyzja zjedzenia:
- Z bułki czy pieczywa tostowego? – decyzja, że z bułki.
- Jaka ilość grzanek, bo ja miałem trzy – decyzja, że cztery.
- Czy smarować masłem, czy nie? – decyzja, że bez masła.
- Pokroić kiełbasę w kosteczkę czy bez kiełbasy? – decyzja, że bez kiełbasy.
- Czy z serem Gouda, czy z Królewskim? – decyzja, że z Królewskim.
- Czy ułożyć grzanki wzdłuż kratki w piekarniku czy w poprzek? – decyzja, że wzdłuż.
- Czy lekko, średnio, czy mocno spieczone? – decyzja, że średnio spieczone
- Podczas pieczenia kontrola stanu zrumienienia i decyzja kiedy wyjąć z piekarnika.
Zakup i dostawa
Potem tylko odczekaliśmy 5 minut, żeby trochę przestygły i rozpoczął jedzenie. Jeszcze była decyzja, że na średnim talerzyku z 3 różnych dostępnych wielkości 🙂
Pełen sukces – wnuk zjadł 3,5 grzanki z 4 zrobionych.
Tak jak w sprzedaży, czasem potrzeba kilku prób, zanim ktoś się przekona.
Sprzedaż sprężarek to z reguły złożony proces. Trzeba dostarczyć spersonalizowanych analiz do podjęcia decyzji, kalkulacji zwrotu z inwestycji, dobrze przygotowanej oferty, pokazania co taka sprężarka zrobi dla kupującego.
Moja gotowa grzanka nie była atrakcyjna. To tak jak wysłana szablonowa oferta.
Ale jak tylko kupujący będzie wspólnie uczestniczyć w procesie sprzedaży, a wręcz współpracować, to jest szansa, że zje swoją grzankę, to znaczy kupi sprężarkę.
Jeżeli masz problem z doborem kompresora to oferuję pomiary zużycia sprężonego powietrza, podstawy teoretyczne, wiedzę praktyczną i znam nawet firmę która wyspecjalizowana jest w skutecznym serwisie 🙂
Zapraszam do kontaktu